وی افزود: کشور ما درحال حاضر به خودروهای ویژه برای راه سازی و عملیات عمرانی و معدنی نیاز دارد؛ اما متاسفانه خودروهای مناسبی در این حوزه نداریم و با این سقف قیمتی نمیتوانیم وارد کنیم. قرار بود خودروهای زیر 25هزار دلار، حداکثر 10 تا 20 درصد تعرفه داشته باشند؛ درحالی که این موضوع در آیین نامه شناور شده و تعرفه بالاتری در نظر گرفته شده است
سیاهکلی گفت: هماهنگی واردات خودرو با خودروسازان باعث انحصار در بازار میشود؛ بزرگترین مشکل ما انحصار در بازار خودرو است لذا نباید فرآیند واردات نیز در اختیار دو شرکت بزرگ خودروسازی باشد. با این آیین نامه حداکثر 50 تا 60 هزار خودرو وارد کشور میشود که تاثیر چندانی در تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمتها نخواهد داشت. درحالی که واردات حدود 100 تا 150 هزار خودرو میتواند بر بازار اثر گذار باشد.