پایگاه خبری تحلیلی فراسرمایه

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - May 31 ,2023

فراری ۸۱۲ GTS ۲۰۲۱ با قدرتی فوق‌العاده رونمایی شد + عکس

1400/01/16
فراری ۸۱۲ GTS ۲۰۲۱ با قدرتی فوق‌العاده رونمایی شد + عکس

یکی از آخرین V-۱۲ های فراری ، کانورتیبل ۸۱۲ GTS است که به اندازه یک خانه قیمت دارد.

به گزارش فراسرمایه، فراری ۸۱۲ GTS به تازگی رونمایی شده است و قیمت پایه برای آن ۴۰۴ هزار و  ۴۹۴ دلار در نظر گرفته شده است. می توان گفت در یک طرف طیف، ۸۱۲ GTS یک رودستر لوکس است، اما از طرفی خودرویی خشمگین شناخته می شود.

بیشتر بخوانید : گران‌ترین و ارزان‌ترین ماه 3 خودرو پرطرفدار

۸۱۲ نسخه قابل تبدیل ۸۱۲ سوپرفست کوپه است که مبتنی بر F۱۲ ساخته شده که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده است. فراری در این مدل از پیشرانه‌ V۱۲ تنفس طبیعی با حجم ۶.۵ لیتر استفاده کرده است که می‌تواند تا ۸۹۰۰ دور بر دقیقه کار کند. این پیشرانه توانایی تولید ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که با نسخه‌ کوپه‌ این خودرو برابری می‌کند. نیروی پیشرانه در این خودرو با استفاده از یک جعبه ‌دنده‌ ۷ سرعته دو کلاچ به چرخ‌های عقب با لاستیک‌هایی به ابعاد ۳۱۵،۳۵،۲۰ انتقال پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید : بازار خودرو در انتظار نشست وین + جدول قیمت

 لاستیک‌های تابستانی تهاجمی Pirelli P Zero به خوبی روی چرخ‌ها جا گذاری شده اند و تنظیم دقیق فنر‌ها و دامپر‌ها به ۸۱۲ سواری شگفت انگیزی می دهد. صندلی‌ها به خوبی طراحی شده و از جنس فیبر کربن، کمی محکم هستند.

فراری

V-۱۲ قدرت خود را به تدریج و بدون انفجار موتور توربوشارژ ارائه می‌دهد. فراری ادعا می‌کند که زمان زیر ۳.۰ ثانیه دارد و سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید : برندگان نخستین فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ مشخص شدند

۸۱۲ آزمایشی، در ۲.۷ ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت و در ۱۰.۴ ثانیه با سرعت 222 کیلومتر در ساعت رسید. با ۷۷.۶ اینچ عرض و ۱۸۴.۸ اینچ طول، این یک ماشین اسپرت بزرگ و عریض است. جلوی این خودرو شگفت آور با سبکی غیرمنتظره‌ای طراحی شده است.

فراری

فراری برای تولید نسخه‌ ۸۱۲ قسمت عقب این خودرو را به ‌طور کامل از نو طراحی کرده است که شامل سقف و صندوق نیز می‌شود. همچنین مقاومت بدنه افزایش پیدا کرده تا در نبود سقف، استحکام خودرو دچار مشکل نشود. با وجود این تغییرات، فراری همچنان توانسته تقسیم وزن این خودرو را به‌صورت ۴۷ درصد در جلو و ۵۳ درصد در عقب حفظ کند.

فراری

می توان به جرات گفت در دنیای برقی، که موتور‌ها در حال کوچک شدن هستند و توربو‌ها به یک قاعده تبدیل می‌شوند، یک V-۱۲ تنفس طبیعی حتی از همیشه منحصر به فردتر است. هیچ کس خودرویی را تولید نمی‌کند که دارای صدا، ظاهر، رفتار و شخصیت دوگانه این ۸۱۲ GTS باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدیو اقتصادی